Tuesday 13 December 2011

Untukmu , Untukmu , Kerana ini semua Untukmu

  • Assalamualaikum. Haiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD.
  • K saya gila tahap gebon , tahap gobon , tahap gaban :D
  • Hemm , kalau tengok title , macam untuk pakwe but kali ni lain. About my Mama :)
  • Sekarang ni aku tengah tengok cerita Halaqah. Hah ? Tengok ke ? Mata aku tertumpu kat sini je. :P Tajuk kali ni pasal ibu.
  • Don't know why , aku rasa nak nangis. Believe me , while me typing this , air mata aku mula bertakung. 
  • Ye , aku mengaku aku banyak buat salah dengan Mama aku. Tapi dia sabar je. Senyum je. Layan je karenah aku. 
  • Masa aku shopping dengan Mama aku tu. Aku ada buat perangai. Aku buat macam tak ihklas je dengan Mama aku.
  • Well , dia just senyum jeee. Layan jeee. Usap kepala aku. Tapi aku silangkan tangan buat muka itik aku. 
  • Aku ingat lagi waktu aku kecik-kecik. Aku selalu susahkan Mama aku. Selalu cari pasal dengan Mama aku. Untung aku , dia tak pernah lagi lempang aku. 
  • Ye , dulu aku sangka Mama aku tak sukakan aku. Pernah sekali aku niat nak bunuh diri pasal Mama aku sakitkan hati aku.
  • Tapi , apa yang sebenarnya berlaku , dia sayangkan aku sangat-sangat. Dia tak pernah cakap kat aku BABI , BODOH TU SEMUA. DAN PALING PENTING DIA TAK PERNAH CAKAP DIA MENYESAL LAHIRKAN AKU DI DUNIA NI. Ya Allah , cuba bayangkan kalau Mak korang cakap macam tu." Aku menyesal lahirkan kau kat dunia". Aku berdoa agar dijauhkanlah sama sekali.
  • Dia pernah cakap , "Kakak suka ke tengok Mama nangis ? Kakak nak tengok Mama senyum je kan ?"
  • Ya Allah , aku dengar tu mengalir terus air mata aku. Aku taknak air mata Mama aku jatuh hanya kerana kami adik beradik.
  • Ya Allah , setiap kali aku terpisah dengan Mama aku , dalam hati aku cuma satu je. Ya Allah , kau peliharalah Mama aku. Jangan biarkan sesiapa sakitkan dia. Termasuklah Abah aku.
  • Dan yang paling aku kesian dengan Mama aku , dia menangis pasal Abah aku. Well , dia kawin dua. Ada anak seorang. Then dia cerai.
  • My Mom said "Kalau kami cerai tu lagi baik untuk anak-anak , kami cerai. Mama sayang anak-anak mama semua.
  • If i was a genius person , aku nak buat mesin masa untuk kembali ke zaman silam , aku nak hati Mama aku gembira. 
  • Saat yang paling aku suka ialah , bila dia penat , dia selalu letakkan kepala dia kat bahu aku. Terasa beban yang dia pikul selama ni , aku merasanya.
  • I guess this short entry would remind you , who are your Mom...

Ignorekan yang pakai biru tu. She my Makcik. I wish i could see your smile again , Mama
Love You Mama. From me , Much Love.

No comments: