Monday 6 February 2012

Be Strong Erna :')

  
    Assalamualaikum. Firstly aku buat post ni pasal aku kesian sangat dekat Erna. Be strong tau Erna. I wish i could stay with you , cry with you , always beside you and im sorry i cant do that.

    Erna ke fitnah oleh classmates dia sendiri. Classmates lelaki malukan dia di Facebook. Classmates dia jodohkan dia dengan seorang classmates yang lain. K im sorry i cant tell who that guy. Dalam fikiran aku , maybe Erna dijodohkan dengan Adli macam selalu aku bergurau dengan dia dekat sekolah rendah dulu , oh rupanya tidak.

     Berita dukacita ni aku dapat semalam tapi disebabkan aku dah off so aku dapat hari ni lah , lol mengarut pulak aku ye. Kesian sangat kat dia. Dia menangis. Aku kenal dia , kalau dia dapat dugaan yang besar dalam hidupnya , pasti dia menangis di bahu aku. And yang paling menyakitkan hati , classmates dia kata Erna tu perasan. Woi kwaja lah , korang senang2 fitnah dia pastu nak salahkan dia. Budak sekolah agama tapi perangai mengalahkan budak sekolah aku.


   And today she'll back to her asrama. Dia taknak pergi ke sekolah. Dia malu. MALU DENGAN CLASSMATES DIA SENDIRI. Kalau aku kat tempat dia , dah lama aku suruh parent aku tukarkan sekolah daripada tanggung malu bersendirian.

   Dia takut nak ke sekolah pasal dia takut perkara ni akan sampai ke telinga kakak senior asrama dia. Dan paling takut sampai ke pengetahuan warden asrama. How's she to face it ? Dahlah kakak senior dia tu semuanya kolot2 belaka. Kalau aku memang dah lempang kakak tu semua. K bajet.
   Ya Allah , tolonglah tepis semua fitnah yang ditaburkan kepada Erna . Erna , i know you. Aku kenal kau bukan seminit dua minit tapi 4 tahun kita berkawan baik.Aku terharu kau cakap kat Twitter yang aku adalah kawan terbaik kau. Terimakasih Erna , terasa nak je nangis sama2 dengan kau. Satu je kata2 aku : Allah sentiasa bersama dengan hambanya yang tabah :)

Tabah Erna :')

No comments: