Friday 3 February 2012

Salam Maulidur Rasul ;D

Sesungguhnya orang yang paling dekat denganku pada hari kiamat adalah orang yang paling banyak berselawat kepadaku -Al-Nasai & Ibnu Hibban-
  • Assalamualaikum :)
  • Exactly maulidur rasul tu Hari Ahad but aku takut tak sempat nak buat post tentang ni so apa salahnya kalau buat awal-awal kan ?
  • Well , saya ada satu video khas sempena Maulidur Rasul tapi tu dari Halaqah Sentuhan Kalbu , kalau rajin tengoklah video ni , saya tengok cerita ni live then menitis jugak lah air mata tu :') 
                             www.youtube.com/watch?v=yvnmDUji-vQ&feature=related
  • Kay , saya taku tahu nak cakap apa , so then ada lirik nasyid yang menyatakan bagaimana perasaan saya pada saat ni :)
Alangkah indahnya hidup ini ,
Andai dapat ku tatap wajahmu ,
Kan pasti mengalir air matamu , 
Kerna pancaran ketenanganmu.

Alangkah indahnya hidup ini , 
Andai dapat ku kucup tanganmu , 
Moga mengalir keberkatan dalam diriku , 
Untuk mengikut jejak langkahmu.

Ya Rasulullah Ya Habiballah , 
Tak pernah ku tatap wajahmu , 
Ya Rasulullah Ya Habiballah ,
Kami rindu padamu.

Allahhuma Solli Ala' Muhammad ,
Ya Rabbi Solli Ala wasalim.

Alangkah indahnya hidup ini , 
Andai dapat ku dakap dirimu
Tiada kata yang dapat aku cakapkan , 
Hanya Tuhan sahaja yang tahu.

Ku tahu cintamu kepada umat ,
Umatti , Umatti ( umatku) ,
Ku tahu bimbangnya kau tentang kami , 
Syafaatkan kami.

Ya Rasulullah Ya Habiballah , 
Terimalah kami sebagai umatmu ,
Ya Rasulullah Ya Habiballah ,
Kurniakanlah syafaatmu


P/S: Andai kata saya dapat menatap wajah Rasulullah , saya sanggup sujud syukur menandakan saya rindu Baginda :')

No comments: