Wednesday 22 October 2014

2014


        
          2014 dah nak dekat habis and baru beroperasi kembali hari ni. Yeah lucky me baru ada kesempatan. So far this year paling mencabar.baru form 4 ni belum masuk spm year which the next year oh god im so very dead.

         Dah lama tak guna blog ni so macam noob balik tak reti nak guna nak apa semua sia2 je format bagai nak rak. Lets begin. kehidupan form 4 sangat melelahkan sumpah kata rasa macam nak berhenti sekolah je dengan cikgu ajar apa tak paham lepas tu dengan problem yang tak kunjung habis , hmmm itulah kehidupan en kena hadapi dengan redha gitu.

      Actually aku tak suka sangat pembelajaran form 4 dekat sri pantai bcs semua macam kelam kabut and every single thing change macam tetiba guna banyak fail , kertas , presentations , subject2 baru yang sangat challenging. Yeah i think waktu form 4 kat sanalah aku paling banyak ponteng boleh dikatakan dalam seminggu confirm tak cukup sebab sangat stress so aku malas nak datang sekolah. Im not blaming the school , maybe aku yang terlalu overthinking , penat and sort of tu jadi macam tu.

Tapi seriously smksp is the best places yang buat aku menyimpan berjuta trillion memori indah. Terima kasih.
 
 




      Dalam minggu orang berpindah randah sekolah tu im in a big hoping dapat tukar sekolah. And yes, dapat alhamdulillah. At first tu macam takut jugalah dapat sbu sebab dia kluster en confirm ramai yang pandai. Dah tu pula sekolah anak2 orang kaya memang insecure habis.

       Sbu so far best , cikgu2 dia semua mengajar ok faham tapi tak dapat tangkap banyak sebab selalu berkunjung ke alam mimpi. Tak boleh doh , masuk asrama jadi macam ni. Habislah. Surrounding ada yang ok ada yang tak. PEOPLE. Thats the bestest topic lah kalau kita berpindah ke tempat orang kan. Yelah kita kan orang baru confirm ada macam yang sombong ada yang friendly ,whatever lah classmates semua ok bila dah lelama kat sbu. i think lah bcs i cant damn read people's mind. so gth for what they said. Budak dorm sumpah sporting ,dari seniors until juniors. thanks.



    Sangat banyak kenangan kat sbu sebab dapat masuk macam2 program. Sumpah tahun ni paling banyak makes friends. Dekat SESERI , #KGK14 #57 , KEMPAK , FROZZLAND and macam2 sebab banyak sangat masuk program so ada yang tak ingat.

    Setiap kali balik , akan abah yang ambik and i'll tell him everything that happened on school  , asrama and mostly my life. Abah tak kesah , dia dengar je then untuk konklusi dia , dia akan cakap pasal masa depan yang sangat mengerunkan bcs education nowdays sangat memerlukan dana atau biasiswa or MONEY untuk membiayai only yuran pengajian. Tak masuk buku , alat bantuan belajar and sort of. So dia hari2 encourage aku untuk dapatkan straight A's spm in order to get biasiswa. With my family salary now pun tak akan mampu afford yuran pengajian nya. Tambah pula people yang dapat straight A's pun berlambak kat luar so macam harapan tu sangat tipis kalau ada cita2 nak sambung studies kat overseas. Its kinda creep me out !



   But , aku sebagai seorang manusia dan hamba kepada Allah , aku yakin kalau aku berusaha atas niat kerana Allah , niat kerana nak tambah ilmu pengetahuan dan memanfaatkan kepada orang lain  insyaAllah , Allah akan beri jalan kepada. I just have to believe , have faith in Allah.


Conclusion is , this year paling banyak mengajar yang ujian Allah bagi tu akan sentiasa bertali arus demi menjadikan kita sebagai seorang manusia yang boleh bezakan baik dan buruk dan seterusnya , apa yang boleh aku buat untuk kebaikan dalam erti kata lain apa yang aku boleh buat demi agama , masyarakat dan negara.


      Ni bonus. Cuma catatan hati yang sadis ini. Dengar cerita kau dah nikah. Alhamdulillah. Dapat juga kau berjumpa dengan isteri solehah kau en. Nak sangat jumpa dia tapi aku taknak berhadapan dengan dia atau kau. Aku takut aku akan buat something yang humiliate diri aku. Apa-apa pun tahniah , aku gembira sebab dalam dunia realiti kau diibaratkan parents aku. Biar apa yang sebenar dalam hati aku diamkan. Aku doakan kau dikurniakan anak yang soleh dan solehah dan keluarga kau bagai kan keluarga yang warak , alim. InsyaAllah. Macam dalam lirik lagu keluarga bahagia haa tulah.

Tak boleh janji perasaan tu hilang 100% tapi akan aku cuba

No comments: